
ABC's 21 July  exposé, "The Power of Falun Gong".

Falun Gong fronts Anglo-American strategy against
China
The hyperbolic response from promoters of the Anglo-American establishment to a recent Australian
Broadcasting Corporation (ABC) exposé on the spiritual movement called Falun Gong is more than
intriguing. It hints at the group’s long history of support from the US government, intelligence-linked
organisations, and powerful representatives of the regime-change apparatus that is now gathering for
war against China.

The ABC’s 21 July 2020 exposé, “The
power of Falun Gong”, documented the
stark contradiction between Falun
Gong’s professed Buddhist-based belief
system of “spiritual growth through
disciplined practice”, and the accounts of
former practitioners, who alleged
dangerous and divisive teachings.

The exposé revealed Falun Gong’s
religious cosmology revolves around
their god-like leader, Master Li Hongzhi,
and Li’s belief in an inter-dimensional
cosmic battle between forces of good
and evil, personified on earth by Falun
Gong’s battle with the Chinese
Communist Party (CCP). In a 10 May
1999 interview with Time, Li claimed
actual aliens were “corrupting mankind”
through modern science, with the
ultimate aim of cloning and replacing
humans; Li enigmatically implied he
himself was beyond human.

The ABC exposed the dangerous intersection of Falun Gong’s teachings with health issues, such as
practitioners fatally refusing medical treatment for life-threatening illnesses, devoutly believing that
meditation and adhering to Falun Gong’s spiritual practices would heal them.

Organ harvesting claims

Falun Gong is the source of the well-known claim that the Chinese government conducts forced organ
harvesting on an industrial scale, which it claims is inflicted on Falun Gong practitioners. This
allegation was supposedly independently confirmed in June 2019, by the well-publicised,
selfappointed, UK-based “China Tribunal”. However, as a 30 September 2019 Grayzone report noted,
the China Tribunal was instigated by the International Coalition to End Transplant Abuse in China,
which the Grayzone exposed as “very clearly a Falun Gong front group”. The 3 July 2019 AAS
reported that the head of the China Tribunal, Sir Geoffrey Nice, QC, is a “senior British establishment
operative” who has “made a career of peddling false charges against Anglo-American geopolitical
targets”.

The Chinese government’s previous practice of organ harvesting from condemned prisoners, which
was widely abhorred, is now discontinued, replaced by a voluntary organ donor register. Despite
disbelief from Western officials who continued to repeat Falun Gong’s organ-harvesting claims, the 15
September 2017 Washington Post confirmed the Chinese government was truthful about its reform.
The Post— a US establishment organ and no friend of China—showed that the data on
immunosuppressant drug consumption in China (which prevents patients’ bodies rejecting donated
organs) clearly reflected the Chinese government’s official figures of the number of organ transplant
operations conducted. The report noted that even lawyers who formerly represented Falun Gong
members rejected the practitioners’ organ-harvesting allegations.

Falun Gong’s Anglo-American establishment connections

The ABC’s exposé received condemnation from Falun Gong representatives, with practitioners staging
silent protests outside the ABC’s Sydney office for weeks. Interestingly, right-wing mainstream media
promoters of Anglo-American foreign policy, including Sky News, Andrew Bolt, and The Australian,
denounced the ABC exposé. This Anglo-American establishment support of Falun Gong is not
exceptional—there is ongoing collaboration between the spiritual organisation and the
neoconservative, pro-war establishment, well funded by US government money.

The National Foundation for Australia-China Relations (NFACR) is an Australian governmental board
founded in 2019 that was supposedly intended to strengthen bilateral ties. A 3 August 2020
investigation by APAC News’s Marcus Reubenstein revealed the government-appointed board was
stacked with strategists and China-hawks connected to the Australian Strategic Policy Institute (ASPI),

https://www.abc.net.au/radionational/programs/backgroundbriefing/the-power-of-falun-gong/12475212
https://thegrayzone.com/2019/09/30/reports-china-organ-harvesting-cult-falun-gong/


Falun Gong's newspaper.

a government-funded defence think tank notorious for its anti-China agitating. One of the ASPI-linked
members, Maree Ma, is the manager of the antiCCP Chinese-language publication Vision China Times,
which denies it is operationally connected to Falun Gong; however the 4 August 2020ABC episode
revealed a host of professional and personal connections between the two organisations.

NFACR board members, Maree Ma and Dr Wai-ling Yeung, were also receiving funding from the US
government, through their official roles in Decode China, a new Chinese language news site which
shared a business address with Vision China Times. Decode China received US government funding
through the Institute for War and Peace Reporting (IWPR), a strategic partner of the National
Endowment for Democracy (NED), which was established in 1983 to fund regimechange insurrections
previously funded by the CIA. IWPR also funds ASPI, through a recent payment which was never
publicly declared.

Committee on the Present Danger

Falun Gong’s media empire includes
the Epoch Times, New Tang Dynasty
(NTD), and the heavily promoted
dance group Shen Yun; these are
part of the non-profit network that
Falun Gong leader Li Hongzhi called
“our media”. The editorial content of
the Epoch Times is relentless anti-
China propaganda, including
sensationalised claims and
conspiracy theories (such as an
article detailing Satan’s plan to turn
us into communists).

Australian fans of the Epoch Times
include Professor Feng Chongyi, who
told a Falun Gong correspondent he
believes the Australian government
should support it to “tell the truth to
the world” about the CCP. China-
hawk academic Professor Clive
Hamilton said in his book Silent
Invasion, “The only substantial
newspaper the PRC has failed to take
over or run out of business is the Falun Gong–backed Epoch Times, now a thorn in Beijing’s side”. ASPI
indicated support for the Epoch Times in a 19 May 2020 Twitter post.

As a 20 August 2020 exposé by US television network NBC noted, “little is publicly known about the
precise ownership, origins or influences of The Epoch Times”. NBC reported that in 2016, the Epoch
Times’ anti-China position appeared to “dovetail” with US President Donald Trump’s election
campaign, with the president’s Facebook page posting Epoch Times content. Former Falun Gong
practitioners told NBC that believers view Trump as a “key ally in the anti-communist fight”.

In 2017, the Epoch Times’ revenue doubled from the previous year, to US$8.1 million. NTD’s 2017
revenue increased by 150 per cent from the year before. Both organisations spent the majority of the
increased revenue on producing print, newspaper and media content. Epoch Times expanded its
online presence and spent millions on advertising, primarily promoting pro-Trump content.

Falun Gong attached itself to the Trump campaign at the same time as Steve Bannon, the now former
White House Chief Strategist and 2016 campaign advisor who pushes anti-China hysteria from his
podcast and media channel, WarRoom. In August 2019, NTD announced the release of its “explosive”
film, Claws of the Red Dragon, produced by Steve Bannon. NTD’s announcement referred to Bannon’s
recent co-founding of the “Committee on the Present Danger: China”. Bannon revived (for the third
time) the 1950s anti-communist Cold War-Era Committee on the Present Danger (CPD), which has
historically been stacked with neoconservative and intelligence-linked foreign-policy war hawks. Like
Bannon, other CPD members have previously come out in strong support of Falun Gong.

In 2000, former US Ambassador and future (2004) CPD member Mark Palmer helped to establish the
US Friends of Falun Gong organisation. Palmer was co-founder of regimechange agitator the NED, and
Vice-Chairman of the Board of Freedom House, a US government-funded NED partner, whose
leadership is dominated by neoconservatives and proponents of aggressive US foreign policy.

Palmer’s fellow CPD member and former US Department of Defence official Michael Horowitz has been
a leading advocate of Falun Gong for years. Horowitz is a Fellow at the Centre for a New American
Security, a think tank bankrolled by the US government, NATO and arms manufacturers. In 2010 in
Washington, DC, Horowitz, alongside Falun Gong representatives and NED-backed ChinaAid, called for
increased US government funding for internet freedom technology, to “eliminate firewalls erected by
oppressive regimes”.

https://www.falundafa.org/book/eng/lectures/20100905L.html
https://www.theepochtimes.com/how-the-specter-of-communism-is-ruling-our-world-introduction_2547882.html
https://en.minghui.org/html/articles/2019/12/17/181129p.html
https://web.archive.org/web/20060307023749/http://www.commondreams.org/views04/0722-14.htm


Falun Gong and US government spyware

A 1 March 2015 Pando exposé revealed years of extensive US government funding of, curiously,
internet privacy tools, through hundreds of millions of dollars in funding to the Broadcasting Board of
Governors (BBG). The exponentially increasing funding of the BBG indicated, according to Pando, that
“Clearly, it’s doing something that the government likes. A lot.”

Pando reported that the BBG was formed in
1999 and “operates like a holding company for
a host of Cold War-era CIA spinoffs and old-
school ‘psychological warfare’ projects”,
including Radio Free Asia and Voice of
America. In the years since its founding, the
BBG remains “deeply intertwined” with
military and CIA-connected intelligence
organisations, including USAID, DARPA and the NED, running “propaganda warfare” against US
adversaries.

Since 2003, the BBG has provided millions in funding to two Falun Gong-backed internet privacy and
firewall circumvention tools, Freegate and Ultrasurf.

Internet censorship circumvention software Ultrasurf was created by a Falun Gong practitioner in
2002, and was highly recommended to dissidents by Freedom House and Voice of America, despite
the fact the company site does not list any executives, customers or addresses. In 2011, independent
technical analysis by Jacob Appelbaum of the TOR Project revealed “alarming” evidence of Ultrasurf’s
weak encryption, collection and sharing of user data, and misleading security claims. It noted that
that Ultrasurf had kept users’ log files and disclosed them to the US Government without warrants.

The other Falun Gong-backed firewall circumvention and privacy software, Freegate, runs on software
called Dynaweb, developed in 2001 by a Falun Gong-practitioner’s company, Dynamic Internet
Technology (DIT). DIT has only four clients: The Epoch Times; Radio Free Asia; Voice of America; and
the NED-backed Human Rights in China.

In 2002, DIT reported it “started a pilot project with US government”, and in 2004 Freegate was
launched with BBG backing. A 2008 Edith Cowan University  paper analysing Dynaweb’s software
notes its “strong affiliation with the United States Department of Defence for whom they created
Dynaweb”, and that the Freegate application “makes use of the US Department of Defence (DoD) DNS
servers”. IT sites have identified Dynaweb as essentially malware. As a “browser hijacker”, Dynaweb
tracks and collects user data, maliciously redirecting users to modified search results sponsored by
third parties, to sell data and collect ad revenue.

On 26 April 2018 Freedom House testified to the US Congress that they were working with BBG-
funded Ultrasurf and Freegate, as part of their NED-funded China Media Bulletin project. Ironically, the
Falun Gong-backed software that was ostensibly created to help Chinese dissidents to overcome the
Chinese government’s internet censorship appears to be used for US government surveillance and
“propaganda warfare” against Chinese citizens.

Both Ultrasurf and Freegate are under the umbrella of the Falun Gong-backed Global Internet
Freedom Consortium (GIFC), which partners with NTD. GIFC was heavily promoted by Horowitz, who
the 12 May 2010 Washington Post reported had aggressively lobbied to get GIFC millions in
government funding.

Ultrasurf’s and Freegate’s user base waned in the wake of newer technology, and its future of
government funding was precarious, until recently. As reported in the 7 July 2020 New York Times,
the new Trump-appointed chief executive of the BBG (now re-named US Agency for Global Media) was
conservative filmmaker and Steve Bannon ally Michael Pack. Upon taking on the BBG’s chief role, Pack
turfed out the majority of the organisation’s leadership team, replacing them with Trump loyalists.
Bannon told the 20 June 2020 Washington Post that he had recommended Pack for the job, believing
that US media agencies should be “on point” with the Trump administration’s adversarial stance
towards the Chinese Communist Party. Three days after Pack took office, Horowitz appeared on
Bannon’s WarRoom, denouncing the head of the BBG’s Open Technology Fund (OTF), Libby Liu, and
calling for Liu’s “immediate” firing “if we want to tear down the [Chinese] firewall”. Liu was fired a few
days later, and the OTF’s entire board was dismissed. Organisations and coalitions linked to Horowitz,
and Horowitz himself, lobbied Pack to redirect all of the OTF’s funding to only four projects, including
Falun Gong-backed Freegate and Ultrasurf, and two other US State Department-funded projects which
also collect personal information.

Falun Gong’s long history of funding from US foreign policy-aligned interests, and connections to the
Anglo-American power establishment, belies its façade as a benign spiritual group. The group’s
fervent support of the Trump administration has coincided with the dramatic expansion of Falun
Gong’s funding, power and reach. As NBC reported on 20 August, Falun Gong’s media empire “has
been able to leverage the devoted followers of a reclusive spiritual leader, political vitriol, online
conspiracy theories and the rise of Trump to become a digital media powerhouse that now attracts
billions of views each month, all while publicly denying or downplaying its association with Falun

https://censorbib.nymity.ch/pdf/Appelbaum2012a.pdf
https://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1051&context=adf
https://www.pcrisk.com/removal-guides/14786-dongtaiwang-com-malware
http://freechina.ntdtv.org/ntd/
https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/20048857/lantos_letter.pdf
https://wilberforce.salsalabs.org/internetfreedom/index.html


Gong.”

By Melissa Harrison, Australian Alert Service, 7 October 2020

Printed from http://citizensparty.org.au/print/pdf/node/811, on 22 Jul 2024 at 04:07 pm


	Falun Gong fronts Anglo-American strategy against China
	Organ harvesting claims
	Falun Gong’s Anglo-American establishment connections
	Committee on the Present Danger
	Falun Gong and US government spyware


